Z ogromna radością informujemy, że do II etapu olimpiady przedmiotowej zakwalifikowała się Aleksandra Makal z klasy II c.
Serdecznie gratulujemy i życzymy sukcesów podczas kolejnego etapu.

p. Magdalena Łaszczuk

Z radością informujemy, iż uczeń klasy 3a Adam Sienkiewicz, zakwalifikował się do II etapu Olimpiady Astronomicznej.
Kolejny etap już 20 stycznia.
Gratulujemy!!!

Trzymamy kciuki i życzymy powodzenia!

Koordynator Olimpiady Astronomicznej
Maria Zdrajkowska

W najbliższym tygodniu uczennice klasy 2g będą zbierały dane ankietowe i robiły pomiary do projektu Jadąc do szkoły zmieniasz atmosferę w ramach konkursu Climate Detectives - to międzynarodowe wyzwanie Europejskiej Agencji Kosmicznej, oferujące uczniom i uczennicom stworzenie własnego projektu z zakresu zmian klimatu lub ekologii.

W tym projekcie zadaniem zespołów jest – obserwując swoje lokalne środowisko – zidentyfikować problem z zakresu zmian klimatu lub ekologii, zbadać go i zaproponować sposób, by mu zaradzić!

Nasze “Zadymiary” (bo tak nazwały swój zespół) wykonują projekt w trzech etapach:

Etap I. Zauważ problem!
- W tej fazie zespoły identyfikują lokalny problem z zakresu zmian klimatu lub ekologii, który chcą zbadać jako „Climate Detectives – detektywi na tropie klimatu”. Uczniowie i uczennice powinni zdefiniować problem na podstawie obserwacji ich lokalnego środowiska. Zaplanować harmonogram badań, w tym to, kiedy i jak chcą zbierać dane i je analizować.

Etap II. Zbadaj go!
- Czas wziąć się do pracy! Zespoły mają za zadanie zbierać dane i wykonywać doświadczenia, które pomogą im w analizie problemu. Następnie będą musiały wywnioskować co z tych danych wynika. Jeśli będą korzystać z różnych źródeł danych, to będzie okazja do porównania ich między sobą. Ten etap zakończy wyciągnięcie wniosków.

Etap III. Zrób coś z nim!
- Wszyscy możemy coś zmienić! Na podstawie wyników swoich badań zespoły powinny zdecydować, jakie działania chcą podjąć – jako osoby i/lub jako grupy – w celu zmniejszenia lub eliminacji zbadanego problemu.

Czego doświadczą uczestnicy i uczestniczki?

To wyzwanie jest doskonałą okazją do integracji uczniów i uczennic, budowania grup, by uczyły się podziału zadań, odpowiedzialności i współpracy w zespole przy wykonaniu projektu. Młodzież może doświadczyć, czym jest wspólnota zjednoczona wokół realizacji wspólnego celu.
Wyniki badania pokażemy w lutym.

Z góry dziękujemy za pomoc w zebraniu danych,
zespół badawczy "Zadymiary" z klasy 2g pod opieką Olgi Bułatowicz

 

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa  jest uchwalonym przez Radę Ministrów programem wieloletnim na lata 2021-2025, w celu poprawy stanu czytelnictwa w Polsce. Program składa się z 3 priorytetów. W szkołach realizowany był Priorytet 3 - Rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych.

II LIceum Ogółnokształcące im. Księżnej Anny z Sapiehów Jabłonowskiej w Białymstoku, po złożeniu odpowiedniego wniosku, otrzymało w 2024 roku środki finansowe w wysokości 15000,00 zł na zakup nowości wydawniczych i nowych elementów wyposażenia biblioteki szkolnej.

Szkoła po otrzymaniu wsparcia finansowego była zobowiązana do:

  • zasięgnięcia opinii Uczniów, Rodziców i Nauczycieli w sprawie zakupów książek,
  • podjęcia współpracy z biblioteką publiczną lub pedagogiczną,
  • zorganizowania wydarzenia promującego czytelnictwo z udziałem uczniów,
  • zrealizowania co najmniej jednego projektu edukacyjnego na oddział w szkole z wykorzystaniem księgozbioru biblioteki szkolnej,
  • umożliwienia uczniom wyposażenia książek również na okres ferii zimowych i letnich.

Wszystkie artykuły dotyczące realizacji NPRCZ były zamieszczane na stronie intermetowej szkoły i opatrzone logo projektu.

W ramach NPRCZ do biblioterki szkolnej zostało zakupionych 248 woluminów i trzy komputery.

Projekt realizowały:

p.Elzbieta Kackieło -koordynator projektu, p. Alicja Kamińska, p. Ewa Muszkatel, p. Magdalena Urwan, p.Olga Puczkielewicz, p. Agata Rybarczyk,

 

 

W dniu 08.01.2025r. odbył się etap stopnia podstawowego XL Olimpiady Wiedzy Ekologicznej.
Jest nam niezmiernie miło poinformować, że do etapu okręgowego zakwalifikowali się:
- Jan Ostaszewski z klasy 2b
- Olga Mazurczak z klasy 3b.

Trzymamy kciuki za naszych Uczniów, życząc im powodzenia w kolejnych eliminacjach.

Szkolny koordynator Olimpiady Wiedzy Ekologicznej,
Magdalena Świsłocka-Cutter

Podkategorie