Z radością informujemy, że nasza szkoła została zaproszona do wzięcia udziału w kolejnej edycji projektu Queen Hedvig Scholarship. Polega on na przyznaniu stypendiów w formie 5-8 dniowego zagranicznego pobytu, podczas którego stypendyści będą mieli możliwość odwiedzenia wybranej przez Fundację uczelni wyższej z terenu Stanów Zjednoczonych Ameryki oraz wybranych przedsiębiorstw badawczych.

Aby wziąć udział w naborze do Projektu uczeń powinien złożyć do sekretariatu szkoły:
- wniosek o przyznanie Stypendium oraz oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem i zobowiązanie do przestrzegania jego warunków
- list motywacyjny sporządzony w językach polskim albo angielskim, w którym uczeń przedstawi m.in. motywacje do udziału w Programie oraz możliwy wpływ Programu na realizację jego planów naukowych i zawodowych, przedstawi swoją aktywność w życiu społecznym lub szkolnym oraz wybitne osiągnięcia w nauce;
- esej sporządzony w języku angielskim, na temat osoby, która ucznia inspiruje, wzoru naukowego, bohatera itp., przy czym esej może składać się maksymalnie z 1.384 (tysiąca trzystu osiemdziesięciu czterech) wyrazów.
- informację dotyczącą ograniczeń zdrowotnych lub prawnych związanych z ewentualnym wyjazdem na Stypendium - tylko w przypadku ich występowania i zakwalifikowania się ucznia do grona Kandydatów.

Uczeń udzieli również Organizatorowi zgody na przetwarzanie danych osobowych (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)

Przyjmowanie zgłoszeń i aplikacji od Uczniów - Kandydatów trwa do 15 marca 2025 r.

Zachęcamy do zapoznania się z pełnym regulaminem zamieszczonym w załączniku oraz do śledzenia informacji na stronie Organizatora:

https://www.queenhedvigscholarship.eu/#stypendium

O walorach przyrodniczych północno – wschodniej Polski, zwyczajach dzikich zwierząt, postawach człowieka wobec natury i pasji, która przerodziła się w pracę, opowiadał uczniom klas 1b, 1d, 2b, 2d, 2e oraz 3c dr Michał Skierczyński. Zaproszony gość – nasz kolejny Mistrz – jest biologiem, ekologiem behawioralnym i ornitologiem. Swoje życie zawodowe związał ze światem natury. Jest organizatorem i pilotem wycieczek przyrodniczych oraz licencjonowanym przewodnikiem po Biebrzański Parku Narodowym. Podczas rozmowy prowadzonej przez Inez Sznurkowską i Jakuba Wyszyńskiego opowiadał młodzieży o największych wyzwaniach związanych z wykonywaną pracą. Stwierdził, że należy do nich z pewnością postawa wielu turystów, którzy jedynie kolekcjonują wrażenia i zdjęcia, a nie potrafią kontemplować natury, przyglądać się jej ze spokojem i zrozumieniem.
Zaproszony gość podzielił się także ze słuchaczami refleksją na temat relacji człowieka ze światem natury. W jego opinii powinna się ona opierać na szacunku i empatii. Dr Skierczyński podkreślił, że człowiek jest jedynie gościem, który na chwilę wkracza do królestwa roślin i zwierząt i nie może ingerować w zasady, które od zawsze w nim panują. Jak twierdzi, współistnienie ze światem natury powinno opierać się na zasadzie „Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe”. Mistrz uważa, że natura potrafi odwdzięczyć się temu, kto z życzliwością odnosi się do jej reguł. Dzięki obcowaniu z dziką przyrodą człowiek może bowiem obudzić w sobie ciekawość świata, odizolować się od codziennych problemów i odkryć swoje prawdziwe potrzeby.
Podczas spotkania dr Skierczyński opowiedział także o kolejnej pasji związanej z obserwacją natury, tym razem za pośrednictwem obiektywu aparatu fotograficznego. Jak przyznał, pokazując wykonane przez siebie zdjęcia, najlepsze ujęcie można zdobyć wtedy, gdy jest się niezauważonym przez zwierzęta. Wówczas pokazują one swoje naturalne zachowania.

Inspirująca rozmowa z Panem dr. Michałem Skierczyńskim wpisuje się w niezwykle aktualną dyskusję nt. ekologii, klimatu i odpowiedzialnej postawy wszystkich pokoleń za przyszłość naszej planety. Jej przesłanie koresponduje ze słowami polskiej lekarki Zofii Gerlach, według której: „Natura zawsze jest zdolna dać dużo tym, którzy pragną ją zrozumieć.”

Z wielką radością informujemy iż uczniowie II LO im. Ks. Anny z Sapiehów Jabłonowskiej osiągnęli kolejny sukces w Olimpiadzie Wiedzy Historycznej. Damian Trusiewicz z klasy 3e zajął pierwsze miejsce w kraju. Miejsce 8 uzyskał Jacek Jancewicz również z klasy 3e.
Nasi uczniowie uzyskali także 3 tytuły finalisty, są to: Maciej Goroszewski klasa 3a, Adam Kozłowski klasa 3e, Tomasz Olszewski klasa 3e.
Opiekunem naukowym uczniów jest prof. Alicja Potocka.

Serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów.

13 grudnia 2024 r. na Wydziale Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku odbyła się uroczysta inauguracja 3. edycji programu tutorskiego pod hasłem „Uczeń jako badacz, naukowiec i odkrywca”. Pod czujnym okiem tutorów, pracowników naukowych UwB, swoje projekty badawcze realizować będzie troje uczniów naszego liceum: Natalia Joka z kl. 3g, Jerzy Macewicz z kl. 3e oraz Michał Zajkowski z kl. 1b.
Życzymy naszym młodym badaczom pasjonującej przygody z nauką!

Więcej informacji o programie oraz uroczystej inauguracji można przeczytać tutaj: https://uwb.edu.pl/aktualnosci/to-beda-niezwykle-przygody-z-nauka-oficjalnie-rozpoczela-sie-iii-edycja-programu-tutorskiego-na-uwb-7493.html

Nasza szkoła od wielu lat angażuje się w ogólnopolską akcję „Szlachetna Paczka”. W tym roku uczniowie ZSO nr 2 wybrali rodziny z Białegostoku, zmagające się  ze starością, ciężkimi przewlekłymi  chorobami (Alzhheimer, nowotwór) i tragiczną sytuacją finansową.

Zebraliśmy  11 169  złotych. Za te pieniądze kupiliśmy: mnóstwo żywności trwałej, wiele artykułów chemicznych, pampersy, dużo odzieży zimowej (3 kurtki, 5 par butów, rękawiczki, swetry),  kołdry i poduszki, parę kompletów pościeli, telefon komórkowy, maszynka elektryczna do włosów, budzik, 3 grube koce, lodówkę, pralkę automatyczną, kuchenkę dwupalnikową oraz świąteczne upominki.

Uczniowie okazali się bardzo hojni i empatyczni. Świat stał się lepszy!

Może za rok znowu pomożemy innym rodzinom?!

Samorząd Szkolny i Szkolne Koło Wolontariatu

Podkategorie