- Szczegóły
- Odsłony: 105
Terminarz:
1.12-9.12.2024
Rejestracja uczestników Konkursu
link do rejestracji: https://liblink.pl/74uAt4xGKb
1.12-4.12.2024
Etap szkolny - publikacja zadań na stronie Konkursu
do 9.12.2024
Przesłanie przez nauczycieli listy uczniów zakwalifikowanych do kolejnego etapu
do 15.12.2024
Zgłaszanie ośrodków II etapu
11.01.2025, godz. 10:00-13:00
II etap - pisemny
21-22.03.2025
III etap (finał Konkursu) - część teoretyczna i laboratoryjna
do 12.04.2024
ogłoszenie wyników Konkursu
Zapraszamy do udziału. Więcej informacji na stronie ( w tym regulamin, zadnia z poprzednich lat): https://liblink.pl/SjXvAgLrBI
Po rejestracji (samodzielnej), proszę o mail do mnie, w którym uczeń potwierdzi swoją rejestrację.
Szkolny koordynator konkursu
Klaudia Muszakiewicz
- Szczegóły
- Odsłony: 10
Wojewódzki Konkurs z Języka Angielskiego
- Szczegóły
- Odsłony: 389
Hejka,
Nazywam się Michał i jestem absolwentem II Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku z 2023 roku. W liceum byłem na profilu IB i ukończyłem program DSD II. Obecnie mieszkam w Monachium, gdzie studiuję antropologię społeczno-kulturową na Ludwig-Maximilians-Universität München (LMU).
Studiowanie na tym uniwersytecie umożliwiło mi ukończenie programu DSD, ze względu choćby na to, że na niemieckich uczelniach oferta kierunków anglojęzycznych w dziedzinach “nietechnicznych”, przynajmniej z mojego doświadczenia, jest raczej niewielka. Chociaż zdecydowanie nie żałuję kontynuacji programu DSD po szkole podstawowej, skłamałbym mówiąc, że każdą chwilę nauki niemieckiego w liceum wspominam z uśmiechem, szczególnie w ostatnich 2 klasach, w których rozpoczyna się program IB, kiedy poza przygotowaniem do matury dochodzi dodatkowe 6 godzin zajęć i dodatkowy egzamin z tyłu głowy. Nauka języka z myślą osiągnięcia określonego poziomu w określonym czasie wymaga zdecydowanie dużo zaangażowania i poświęcenia dużej ilości czasu, ale, jak już wspomniałem, nie żałuję tego czasu ze względu na to jakie możliwości może to otworzyć, czy chociażby ze względu na samą znajomość języka, której zdecydowanie nie zdobyłbym wybierając język w liceum w mniejszym wymiarze godzin i bez zewnętrznej motywacji jaką daje jednak końcowy egzamin.
Mówiąc o znajomości języka, muszę przyznać, że zaskoczyło mnie jak dobrze radziłem sobie z rozumieniem wykładów od praktycznie samego początku. Oczywiście po roku studiowania w Niemczech czuję się z moim niemieckim dużo pewniej, ale jednak, powiedziałbym, że program DSD przygotowuje dobrze do samych studiów. Niestety nie powiedziałbym tego o komunikacji na co dzień, bo jednak jest to umiejętność różna od rozumienia wypowiedzi i tekstów w kontekście uniwersyteckim i wymaga przystosowania z czasem, na co warto wziąć poprawkę przeprowadzając się i przygotować na początkowe trudności, które jednak, również przynajmniej z mojego doświadczenia, znikną z czasem przez codzienny kontakt z językiem.
Rzeczą, o której warto pamiętać rozważając studia w Niemczech, szczególnie w większych miastach, do których zdecydowanie zaliczyłbym Monachium, jest szukanie mieszkania, czym polecałbym zająć się tak szybko jak to możliwe ze względu na wysokie koszty wynajmu i brak dostępnych pokoi czy mieszkań do wynajęcia.
Jeżeli mielibyście pytania dotyczące studiowania w Monachium to piszcie śmiało, spróbuję odpowiedzieć coś w wolnej chwili i pomóc lub doradzić coś jak tylko będę wiedział jak :).
Michał
- Szczegóły
- Odsłony: 366
Konsultacje Nauczycieli dla Rodziców Uczniów 5 grudnia 2024 r. (czwartek) w godz. 16:00 – 17:00
PRZEDMIOT |
NAUCZYCIELE |
SALA |
Język polski |
p. Agata Rybarczyk |
123 |
p. Magdalena Urwan |
124 |
|
p. Ewa Grochowska |
125 |
|
p. Marta Lipska |
gabinet wicedyrektora 14 |
|
Matematyka |
p. Agnieszka Pawluczuk |
3 |
p. Joanna Omieliańczyk |
4 |
|
p. Mirosław Pryszczepko |
5 |
|
Język angielski |
p. Katarzyna Nikiciuk |
7 |
p. Kazimierz Ganzke |
121 |
|
p. Magdalena Uryn |
122 |
|
p. Agnieszka Pęksa |
134 |
|
Fizyka |
p. Hanna Babińska |
243 |
p. Maria Zdrajkowska |
244 |
|
p. dyr. Dariusz Bossowski |
gabinet dyrektora 11 |
|
Historia, wos, historia i |
p. Barbara Świętońska |
253 |
p. Michał Dobkowski |
254 |
|
p. Kamila Fidler |
gabinet 21 |
|
p. Aneta Krasińska |
6 |
|
Informatyka |
p. Paweł Krysztofiak |
131K |
p. Jan Romaniuk |
132K |
|
Język niemiecki |
p. Agnieszka Rybicka |
305 |
p. Łukasz Krawczyk |
304 |
|
p. Marzena Rychter |
306 |
|
p. Sylwia Toczydłowska |
gabinet wicedyrektora 13 |
|
Język rosyjski |
p. Alina Jurak |
310 |
Język francuski |
p. Zuzanna Kopeć |
310 |
p. Sylwia Roszkowska |
gabinet wicedyrektora 12 |
|
Język łaciński |
p. Urszula Tylicka |
gabinet wicedyrektora 15 |
Biologia |
p. Norbert Duda |
248 |
p. Aneta Danilczuk |
252 |
|
Geografia |
p. Teresa Skrodzka |
6 |
Chemia |
p. Klaudia Muszakiewicz |
236 |
p. Joanna Teul |
251 |
|
Wychowanie fizyczne |
p. Dorota Bondar |
503 |
p. Łukasz Dondziło |
504 |
|
p. Zbigniew Maliszewski |
505 |
|
Religia |
s. Brygida Karwowska |
308 |
p. Magdalena Łaszczuk |
309 |
|
p. Barbara Świętońska |
253 |
|
Edukacja dla bezpieczeństwa |
p. Adam Bańkowski |
130 |
Ekonomia |
p. Ewa Magrel |
307 |
Psychologia |
p. Anna Czerniakiewicz |
pok. psychologa 257 |
p. Kamila Fidler |
gabinet wicedyrektora 21 |