Konsultacje Nauczycieli dla Rodziców Uczniów 5 grudnia 2024 r. (czwartek) w godz. 16:00 – 17:00 

PRZEDMIOT

NAUCZYCIELE

SALA

 

Język polski

p. Agata Rybarczyk
p. Ewa Muszkatel
p. Małgorzata Dubrawska

123
I piętro

p. Magdalena Urwan
p. Marta Pawłowska-Banach

124
I piętro

p. Ewa Grochowska
p. Katarzyna Gorzelska
p. Iga Zawadska

125
I piętro

p. Marta Lipska

gabinet wicedyrektora 14

Matematyka

p. Agnieszka Pawluczuk
p. Anna Kubiak
p. Ewa Sadowska

3
parter

p. Joanna Omieliańczyk
p. Edyta Dobkowska
p. Agata Bezubik
p. Joanna Jaroszuk

4
parter

p. Mirosław Pryszczepko
p. Dorota Dobrowolska
p. Ewa Kiersnowska

5
parter

Język angielski

p. Katarzyna Nikiciuk
p. Aldona Wroceńska
p. Elżbieta Korzeniecka
p. Robert Kowalczuk
p. Katarzyna Kwasik

7
parter

p. Kazimierz Ganzke
p. Igor Karpiuk
p. Justyna Sawicka

121
I piętro

p. Magdalena Uryn
p. Magdalena Okułowicz-Kierczak
p. Agnieszka Wróblewska
p. Urszula Orpik

122
I piętro

p. Agnieszka Pęksa
p. Marta Tupalska
p. Przemysław Jodczyk
p. Agnieszka Andraka

134
I piętro

Fizyka

p. Hanna Babińska
p. Marta Paszko

243
II piętro

p. Maria Zdrajkowska
p. Piotr Chomienia

244
II piętro

p. dyr. Dariusz Bossowski

gabinet dyrektora 11

Historia, wos, historia i
teraźniejszość:

p. Barbara Świętońska
p. Urszula Więcław

253
II piętro

p. Michał Dobkowski
p. Mateusz Samczuk
p. Alicja Potocka

254
II piętro

p. Kamila Fidler

gabinet 21
parter

p. Aneta Krasińska

6
parter

Informatyka

p. Paweł Krysztofiak
p. Agnieszka Bołtuć

131K
I piętro

p. Jan Romaniuk
p. Mateusz Karanowski

132K
I piętro

Język niemiecki
DSD

p. Agnieszka Rybicka
p. Barbara Kornieluk

305
nowe skrzydło

p. Łukasz Krawczyk
p. Agnieszka Zalewska

304
nowe skrzydło

p. Marzena Rychter
p. Marta Sołowianowicz

306
nowe skrzydło

p. Sylwia Toczydłowska

gabinet wicedyrektora 13

Język rosyjski

p. Alina Jurak
p. Daria Samojłowicz

310
nowe skrzydło

Język francuski

p. Zuzanna Kopeć

310
nowe skrzydło

p. Sylwia Roszkowska

gabinet wicedyrektora 12

Język łaciński

p. Urszula Tylicka

gabinet wicedyrektora 15

Biologia

p. Norbert Duda
p. Magdalena Świsłocka-Cutter
p. Agnieszka Gryczkowska

248
II piętro

p. Aneta Danilczuk
p. Beata Wnuczyńska-Ogryzko

252
II piętro

Geografia

p. Teresa Skrodzka
p. Olga Bułatowicz
p. Bożena Stocka
p. Aneta Krasińska

6
parter

Chemia

p. Klaudia Muszakiewicz
p. Martin Rydygel
p. Aneta Sokół
p. Olga Turkowska

236
II piętro

p. Joanna Teul
p. Aneta Bagińska-Krakówka
p. Agnieszka Arciszewska

251
II piętro

Wychowanie fizyczne

p. Dorota Bondar
p. Anna Chomiczewska
p. Andrzej Czołpiński

503

p. Łukasz Dondziło
p. Karol Jakubowski
p. Urszula Kunowska

504

p. Zbigniew Maliszewski
p. Agnieszka Mendelsberg
p. Artur Sakowicz
p. Adam Wiński

505

Religia
Etyka

s. Brygida Karwowska
ks. Tomasz Kiercel
p. Bohdan Mroczko

308
nowe skrzydło

p. Magdalena Łaszczuk

309
nowe skrzydło

p. Barbara Świętońska

253
II piętro

Edukacja dla bezpieczeństwa
Plastyka
Muzyka

p. Adam Bańkowski
p. Antoni Świetlicki

130
I piętro

Ekonomia
Podstawy prawa
Podstawy
przedsiębiorczości

p. Ewa Magrel
p. Monika Winckiewicz
p. Maciej Łuszczewski

307
nowe skrzydło

Psychologia

p. Anna Czerniakiewicz

pok. psychologa 257
II piętro

p. Kamila Fidler

gabinet wicedyrektora 21
parter

Hejka,
Nazywam się Michał i jestem absolwentem II Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku z 2023 roku. W liceum byłem na profilu IB i ukończyłem program DSD II. Obecnie mieszkam w Monachium, gdzie studiuję antropologię społeczno-kulturową na Ludwig-Maximilians-Universität München (LMU).

Studiowanie na tym uniwersytecie umożliwiło mi ukończenie programu DSD, ze względu choćby na to, że na niemieckich uczelniach oferta kierunków anglojęzycznych w dziedzinach “nietechnicznych”, przynajmniej z mojego doświadczenia, jest raczej niewielka. Chociaż zdecydowanie nie żałuję kontynuacji programu DSD po szkole podstawowej, skłamałbym mówiąc, że każdą chwilę nauki niemieckiego w liceum wspominam z uśmiechem, szczególnie w ostatnich 2 klasach, w których rozpoczyna się program IB, kiedy poza przygotowaniem do matury dochodzi dodatkowe 6 godzin zajęć i dodatkowy egzamin z tyłu głowy. Nauka języka z myślą osiągnięcia określonego poziomu w określonym czasie wymaga zdecydowanie dużo zaangażowania i poświęcenia dużej ilości czasu, ale, jak już wspomniałem, nie żałuję tego czasu ze względu na to jakie możliwości może to otworzyć, czy chociażby ze względu na samą znajomość języka, której zdecydowanie nie zdobyłbym wybierając język w liceum w mniejszym wymiarze godzin i bez zewnętrznej motywacji jaką daje jednak końcowy egzamin.

Mówiąc o znajomości języka, muszę przyznać, że zaskoczyło mnie jak dobrze radziłem sobie z rozumieniem wykładów od praktycznie samego początku. Oczywiście po roku studiowania w Niemczech czuję się z moim niemieckim dużo pewniej, ale jednak, powiedziałbym, że program DSD przygotowuje dobrze do samych studiów. Niestety nie powiedziałbym tego o komunikacji na co dzień, bo jednak jest to umiejętność różna od rozumienia wypowiedzi i tekstów w kontekście uniwersyteckim i wymaga przystosowania z czasem, na co warto wziąć poprawkę przeprowadzając się i przygotować na początkowe trudności, które jednak, również przynajmniej z mojego doświadczenia, znikną z czasem przez codzienny kontakt z językiem.

Rzeczą, o której warto pamiętać rozważając studia w Niemczech, szczególnie w większych miastach, do których zdecydowanie zaliczyłbym Monachium, jest szukanie mieszkania, czym polecałbym zająć się tak szybko jak to możliwe ze względu na wysokie koszty wynajmu i brak dostępnych pokoi czy mieszkań do wynajęcia.

Jeżeli mielibyście pytania dotyczące studiowania w Monachium to piszcie śmiało, spróbuję odpowiedzieć coś w wolnej chwili i pomóc lub doradzić coś jak tylko będę wiedział jak :).

Michał

 

Cześć, a raczej „Servus” wszystkim czytającym! :)

Nazywam się Gabriel Mackiewicz, a swoją przygodę z II Liceum na profilu matematyczno-fizyczno-informatycznym zakończyłem w 2023 roku.

Podczas nauki uczęszczałem na zajęcia programu DSD II, dzięki którym, po uzyskaniu certyfikatu językowego, otworzyło się przede mną wiele dróg. Najważniejszą z nich była możliwość studiowania na moim wymarzonym uniwersytecie – Technische Universität München. Gdybym miał wybrać słowa najlepiej opisujące te zajęcia, byłyby to: wsparcie i przyjazna atmosfera. Kiedy wspominam lekcje DSD, na twarzy pojawia mi się uśmiech.

Obecnie jestem na 3. semestrze studiów licencjackich z informatyki na TUM. Przyznam szczerze, że przeskok z liceum na studia za granicą, w moim drugim języku obcym, był trudny. Przez pierwsze pół roku musiałem włożyć dużo wysiłku, by mój niemiecki osiągnął poziom, na którym czułbym się swobodnie podczas zajęć. Dodatkowym utrudnieniem była sytuacja mieszkaniowa w Monachium, która jest daleka od idealnej. Mimo to uważam, że podjęcie studiów w tym kraju, mieście i na tej uczelni było najlepszym możliwym wyborem. Po pierwszym półroczu, będącym okresem przejściowym, mogę stwierdzić, że czuję się swobodnie zarówno z językiem, jak i z życiem w Monachium.

Na początku wspomniałem o wielu możliwościach, które otworzył przede mną program DSD II, ale było to jedynie preludium do tych, które pojawiły się po dołączeniu do mojej uczelni. TUM oferuje wiele sposobów na rozwój – od targów IKOM, na których przedstawiciele różnych firm (BMW, Lufthansa, Rolls-Royce, Bosch i wiele innych) prezentują możliwości praktyk i pracy studenckiej, przez liczne zajęcia dodatkowe i projekty umożliwiające rozwój oraz poznawanie innych osób, aż po zagraniczne semestry (tzw. Auslandsemester), gdzie dla najlepszego uniwersytetu w Unii Europejskiej możliwości wyboru kraju są niezliczone.

Dodatkowym odkryciem, które zawdzięczam wyborowi Monachium jako mojego miejsca na najbliższe lata, są góry - Alpy. Dzięki Deutschlandsticket, na który studenci w Bawarii mają zniżkę, można wsiąść w pociągi regionalne i znaleźć się w górskich miejscowościach w 1–1,5 godziny od München Hauptbahnhof. Dodatkowo Monachium, ze względu na swoje położenie, jest świetną bazą dla osób lubiących weekendowe podróże. Wypad do Austrii, Czech, Szwajcarii czy Włoch to opcja, którą bez problemu umożliwia stolica Bawarii.

Serdecznie polecam każdemu podjąć możliwość studiowania za granica, a szczególnie w Niemczech. W razie potrzeby, chętnie podpowiem we wszystkich sprawach;)

 

Przydział sal

25 listopada (poniedziałek) – klasy I Liceum, godzina 17:00

KLASA

 WYCHOWAWCA

SALA

I A

 p. Dorota Bondar

4

I B

 p. Magdalena Urwan

133

I C

 p. Bożena Stocka

121

I D

 p. Agnieszka Pęksa - zebranie przełożone na 27 listopada 2024 r. g. 17.00

5

 25 listopada (poniedziałek) – klasy II Liceum, godzina 18:00

KLASA

 WYCHOWAWCA

SALA

II A

 p. Ewa Grochowska

125

II B

 p. Maria Zdrajkowska

124

IIC

 p. Ewa Kiersnowska

6

II D

 p. Magdalena Uryn

123

II E

 p. Urszula Kunowska

7

II F

 p. Mgdalena Okułowicz-Kierczak

122

II G

 p. Agnieszka Wróblewska

3

26 listopada (wtorek) – klasy III Liceum, godzina 17:00

KLASA

 WYCHOWAWCA

SALA

III A

 p. Joanna Jaroszuk

7

III B

 p. Dorota Dobrowolska

5

III C

 p. Anna Chomiczewska

125

III D

 p. Urszula Orpik

4

III E

 p. Alicja Potocka

254

III F

 p. Aneta Danilczuk

124

III G

 p. Igor Karpiuk

134

26 listopada (wtorek) – klasy IV Liceum, godzina 18:00

KLASA

 WYCHOWAWCA

SALA

IV A

 p. Agnieszka Pawluczuk

3

IV B

 p. Ewa Muszkatel

123

IV  C

 p. Agnieszka Mendelsberg

122

IV D

 p. Beata Wnuczyńska-Ogryzko

248

IV E

 p. Michał Dobkowski

121

IV F

 p. Anna Czerniakiewicz

6

27 listopada (środa) – klasy VII i VIII SP, godzina 17:00

KLASA

 WYCHOWAWCA

SALA

VII A

 p. Agnieszka Gryczkowska

3

VII B

 p. Agnieszka Arciszewska

4

VII C

 p. Agata Rybarczyk

5

VIII A

 p. Ewa Sadowska

242

VIII B

 p. Anna Kubiak

133