- Szczegóły
- Odsłony: 138
Konsultacje Nauczycieli dla Rodziców Uczniów 5 grudnia 2024 r. (czwartek) w godz. 16:00 – 17:00
PRZEDMIOT |
NAUCZYCIELE |
SALA |
Język polski |
p. Agata Rybarczyk |
123 |
p. Magdalena Urwan |
124 |
|
p. Ewa Grochowska |
125 |
|
p. Marta Lipska |
gabinet wicedyrektora 14 |
|
Matematyka |
p. Agnieszka Pawluczuk |
3 |
p. Joanna Omieliańczyk |
4 |
|
p. Mirosław Pryszczepko |
5 |
|
Język angielski |
p. Katarzyna Nikiciuk |
7 |
p. Kazimierz Ganzke |
121 |
|
p. Magdalena Uryn |
122 |
|
p. Agnieszka Pęksa |
134 |
|
Fizyka |
p. Hanna Babińska |
243 |
p. Maria Zdrajkowska |
244 |
|
p. dyr. Dariusz Bossowski |
gabinet dyrektora 11 |
|
Historia, wos, historia i |
p. Barbara Świętońska |
253 |
p. Michał Dobkowski |
254 |
|
p. Kamila Fidler |
gabinet 21 |
|
p. Aneta Krasińska |
6 |
|
Informatyka |
p. Paweł Krysztofiak |
131K |
p. Jan Romaniuk |
132K |
|
Język niemiecki |
p. Agnieszka Rybicka |
305 |
p. Łukasz Krawczyk |
304 |
|
p. Marzena Rychter |
306 |
|
p. Sylwia Toczydłowska |
gabinet wicedyrektora 13 |
|
Język rosyjski |
p. Alina Jurak |
310 |
Język francuski |
p. Zuzanna Kopeć |
310 |
p. Sylwia Roszkowska |
gabinet wicedyrektora 12 |
|
Język łaciński |
p. Urszula Tylicka |
gabinet wicedyrektora 15 |
Biologia |
p. Norbert Duda |
248 |
p. Aneta Danilczuk |
252 |
|
Geografia |
p. Teresa Skrodzka |
6 |
Chemia |
p. Klaudia Muszakiewicz |
236 |
p. Joanna Teul |
251 |
|
Wychowanie fizyczne |
p. Dorota Bondar |
503 |
p. Łukasz Dondziło |
504 |
|
p. Zbigniew Maliszewski |
505 |
|
Religia |
s. Brygida Karwowska |
308 |
p. Magdalena Łaszczuk |
309 |
|
p. Barbara Świętońska |
253 |
|
Edukacja dla bezpieczeństwa |
p. Adam Bańkowski |
130 |
Ekonomia |
p. Ewa Magrel |
307 |
Psychologia |
p. Anna Czerniakiewicz |
pok. psychologa 257 |
p. Kamila Fidler |
gabinet wicedyrektora 21 |
- Szczegóły
- Odsłony: 177
Hejka,
Nazywam się Michał i jestem absolwentem II Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku z 2023 roku. W liceum byłem na profilu IB i ukończyłem program DSD II. Obecnie mieszkam w Monachium, gdzie studiuję antropologię społeczno-kulturową na Ludwig-Maximilians-Universität München (LMU).
Studiowanie na tym uniwersytecie umożliwiło mi ukończenie programu DSD, ze względu choćby na to, że na niemieckich uczelniach oferta kierunków anglojęzycznych w dziedzinach “nietechnicznych”, przynajmniej z mojego doświadczenia, jest raczej niewielka. Chociaż zdecydowanie nie żałuję kontynuacji programu DSD po szkole podstawowej, skłamałbym mówiąc, że każdą chwilę nauki niemieckiego w liceum wspominam z uśmiechem, szczególnie w ostatnich 2 klasach, w których rozpoczyna się program IB, kiedy poza przygotowaniem do matury dochodzi dodatkowe 6 godzin zajęć i dodatkowy egzamin z tyłu głowy. Nauka języka z myślą osiągnięcia określonego poziomu w określonym czasie wymaga zdecydowanie dużo zaangażowania i poświęcenia dużej ilości czasu, ale, jak już wspomniałem, nie żałuję tego czasu ze względu na to jakie możliwości może to otworzyć, czy chociażby ze względu na samą znajomość języka, której zdecydowanie nie zdobyłbym wybierając język w liceum w mniejszym wymiarze godzin i bez zewnętrznej motywacji jaką daje jednak końcowy egzamin.
Mówiąc o znajomości języka, muszę przyznać, że zaskoczyło mnie jak dobrze radziłem sobie z rozumieniem wykładów od praktycznie samego początku. Oczywiście po roku studiowania w Niemczech czuję się z moim niemieckim dużo pewniej, ale jednak, powiedziałbym, że program DSD przygotowuje dobrze do samych studiów. Niestety nie powiedziałbym tego o komunikacji na co dzień, bo jednak jest to umiejętność różna od rozumienia wypowiedzi i tekstów w kontekście uniwersyteckim i wymaga przystosowania z czasem, na co warto wziąć poprawkę przeprowadzając się i przygotować na początkowe trudności, które jednak, również przynajmniej z mojego doświadczenia, znikną z czasem przez codzienny kontakt z językiem.
Rzeczą, o której warto pamiętać rozważając studia w Niemczech, szczególnie w większych miastach, do których zdecydowanie zaliczyłbym Monachium, jest szukanie mieszkania, czym polecałbym zająć się tak szybko jak to możliwe ze względu na wysokie koszty wynajmu i brak dostępnych pokoi czy mieszkań do wynajęcia.
Jeżeli mielibyście pytania dotyczące studiowania w Monachium to piszcie śmiało, spróbuję odpowiedzieć coś w wolnej chwili i pomóc lub doradzić coś jak tylko będę wiedział jak :).
Michał
- Szczegóły
- Odsłony: 590
Cześć, a raczej „Servus” wszystkim czytającym! :)
Nazywam się Gabriel Mackiewicz, a swoją przygodę z II Liceum na profilu matematyczno-fizyczno-informatycznym zakończyłem w 2023 roku.
Podczas nauki uczęszczałem na zajęcia programu DSD II, dzięki którym, po uzyskaniu certyfikatu językowego, otworzyło się przede mną wiele dróg. Najważniejszą z nich była możliwość studiowania na moim wymarzonym uniwersytecie – Technische Universität München. Gdybym miał wybrać słowa najlepiej opisujące te zajęcia, byłyby to: wsparcie i przyjazna atmosfera. Kiedy wspominam lekcje DSD, na twarzy pojawia mi się uśmiech.
Obecnie jestem na 3. semestrze studiów licencjackich z informatyki na TUM. Przyznam szczerze, że przeskok z liceum na studia za granicą, w moim drugim języku obcym, był trudny. Przez pierwsze pół roku musiałem włożyć dużo wysiłku, by mój niemiecki osiągnął poziom, na którym czułbym się swobodnie podczas zajęć. Dodatkowym utrudnieniem była sytuacja mieszkaniowa w Monachium, która jest daleka od idealnej. Mimo to uważam, że podjęcie studiów w tym kraju, mieście i na tej uczelni było najlepszym możliwym wyborem. Po pierwszym półroczu, będącym okresem przejściowym, mogę stwierdzić, że czuję się swobodnie zarówno z językiem, jak i z życiem w Monachium.
Na początku wspomniałem o wielu możliwościach, które otworzył przede mną program DSD II, ale było to jedynie preludium do tych, które pojawiły się po dołączeniu do mojej uczelni. TUM oferuje wiele sposobów na rozwój – od targów IKOM, na których przedstawiciele różnych firm (BMW, Lufthansa, Rolls-Royce, Bosch i wiele innych) prezentują możliwości praktyk i pracy studenckiej, przez liczne zajęcia dodatkowe i projekty umożliwiające rozwój oraz poznawanie innych osób, aż po zagraniczne semestry (tzw. Auslandsemester), gdzie dla najlepszego uniwersytetu w Unii Europejskiej możliwości wyboru kraju są niezliczone.
Dodatkowym odkryciem, które zawdzięczam wyborowi Monachium jako mojego miejsca na najbliższe lata, są góry - Alpy. Dzięki Deutschlandsticket, na który studenci w Bawarii mają zniżkę, można wsiąść w pociągi regionalne i znaleźć się w górskich miejscowościach w 1–1,5 godziny od München Hauptbahnhof. Dodatkowo Monachium, ze względu na swoje położenie, jest świetną bazą dla osób lubiących weekendowe podróże. Wypad do Austrii, Czech, Szwajcarii czy Włoch to opcja, którą bez problemu umożliwia stolica Bawarii.
Serdecznie polecam każdemu podjąć możliwość studiowania za granica, a szczególnie w Niemczech. W razie potrzeby, chętnie podpowiem we wszystkich sprawach;)
- Szczegóły
- Odsłony: 184
Przydział sal
25 listopada (poniedziałek) – klasy I Liceum, godzina 17:00
KLASA |
WYCHOWAWCA |
SALA |
I A |
p. Dorota Bondar |
4 |
I B |
p. Magdalena Urwan |
133 |
I C |
p. Bożena Stocka |
121 |
I D |
p. Agnieszka Pęksa - zebranie przełożone na 27 listopada 2024 r. g. 17.00 |
5 |
25 listopada (poniedziałek) – klasy II Liceum, godzina 18:00
KLASA |
WYCHOWAWCA |
SALA |
II A |
p. Ewa Grochowska |
125 |
II B |
p. Maria Zdrajkowska |
124 |
IIC |
p. Ewa Kiersnowska |
6 |
II D |
p. Magdalena Uryn |
123 |
II E |
p. Urszula Kunowska |
7 |
II F |
p. Mgdalena Okułowicz-Kierczak |
122 |
II G |
p. Agnieszka Wróblewska |
3 |
26 listopada (wtorek) – klasy III Liceum, godzina 17:00
KLASA |
WYCHOWAWCA |
SALA |
III A |
p. Joanna Jaroszuk |
7 |
III B |
p. Dorota Dobrowolska |
5 |
III C |
p. Anna Chomiczewska |
125 |
III D |
p. Urszula Orpik |
4 |
III E |
p. Alicja Potocka |
254 |
III F |
p. Aneta Danilczuk |
124 |
III G |
p. Igor Karpiuk |
134 |
26 listopada (wtorek) – klasy IV Liceum, godzina 18:00
KLASA |
WYCHOWAWCA |
SALA |
IV A |
p. Agnieszka Pawluczuk |
3 |
IV B |
p. Ewa Muszkatel |
123 |
IV C |
p. Agnieszka Mendelsberg |
122 |
IV D |
p. Beata Wnuczyńska-Ogryzko |
248 |
IV E |
p. Michał Dobkowski |
121 |
IV F |
p. Anna Czerniakiewicz |
6 |
27 listopada (środa) – klasy VII i VIII SP, godzina 17:00
KLASA |
WYCHOWAWCA |
SALA |
VII A |
p. Agnieszka Gryczkowska |
3 |
VII B |
p. Agnieszka Arciszewska |
4 |
VII C |
p. Agata Rybarczyk |
5 |
VIII A |
p. Ewa Sadowska |
242 |
VIII B |
p. Anna Kubiak |
133 |