Z radością informujemy, że czworo uczniów naszej szkoły - Aleksander Trochimczyk (4a), Miłosz Janowicz (4e), Wiktor Fronczyk (4a), Michał Jabłoński (4c) - zakwalifikowało się do etapu okręgowego Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej.

Gratulujemy i życzymy powodzenia na kolejnym etapie zmagań!

Za nami kolejna odsłona realizacji projektu w ramach NPRCz. Tym razem wzięły w nim udział klasy pierwsze, przygotowując  „Teatr jednej sceny”. Uczniowie mieli za zadnie przedstawić scenę z utworu literackiego. W trakcie zajęć lekcyjnych przygotowali minispektakl w oparciu o ulubioną lekturę.

            Klasa 1A postawiła na epopeję narodową, słusznie zakładając, że takie dzieło wywrze odpowiednie wrażenie na odbiorcach. Uczniowie wyposażeni w sugestywne wachlarze, wianki, wąsy , surduty i suknie zaprezentowali słynną scenę poloneza, która zamyka XII księgę „Pana Tadeusza”. Przedstawili różne figury tego tańca, a w pierwszej parze pojawili się, zgodnie z treścią utworu: urocza Zosia w wianku na głowie i dostojny Podkomorzy z prawdziwie słowiańskim wąsem.

            Klasa 1B postanowiła zawładnąć wyobraźnią oglądających i zaprezentowała część II „Dziadów” Adama Mickiewicza. W nastrojowej inscenizacji pojawiły się obowiązkowe świece, zasłonięte okna, postacie w czarnych strojach i kapturach. Wielkie wrażenie zrobił Upiór w białej, skrwawionej szacie. Patrząc na realizację 1B, wprost daje się usłyszeć inkantacje Guślarza i głuchy pomruk chóru. Brawo!

            Klasa 1C wybrała zupełnie inny styl. Uczniowie zrealizowali scenę z powieści o Harrym Potterze. Nie wymagała ona specjalnej charakteryzacji i scenografii. Zastosowanie tego typu prezentacji utworu uświadamia widzom, że dzieło obroni się samo.

            Jeszcze inaczej zaprezentowała się klasa 1D. Tu uczniowie posłużyli się konwencją symboliczną. W oszczędnej, ale jakże wymownej inscenizacji odwołali się do „Balladyny” Juliusza Słowackiego. Rozsypane maliny, przewrócony dzban, biała, dziewczęca dłoń i ostrze noża lśniące purpurą nie pozwoliły nikomu pozostać obojętnym wobec historii dwóch sióstr: jasno- i ciemnowłosej, co zresztą zostało ukazane w scenie pokazującej dwie dziewczęce postacie odwrócone do widza tyłem. To ujęcie trafnie nawiązuje do takiego właśnie sposobu przedstawiania ludzi w niemieckim malarstwie romantycznym.

            Wszystkie klasy wykazały się przy realizacji tego zadania kreatywnością i pomysłowością. Ciekawe, że choć niemal każda pozostała przy repertuarze romantycznym, to jednak sposób jego prezentowania okazał się tak różnorodny!

            Uczniom klas pierwszych serdecznie dziękujemy za ich pracę i okazję do wspólnej zabawy!

Miło nam poinformować, że do II etapu Olimpiady Lingwistyki Matematycznej przeszli następujący uczniowie naszej szkoły:
Kamil Januszkiewicz 4a,
Zuzanna Litwińska 2g,
Damian Rybnik 4b,
Paweł Turowski 4a.

Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów

Z radością informujemy że uczennica klasy 4d WERONIKA LEOSZ zakwalifikowała się do pisemnego etapu okręgowego Olimpiady Języka Niemieckiego.
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

28.11.2024 r. w naszej szkole miała miejsce uroczystość otwarcia nowej wystawy w „Szkolnej Galerii Młodych Talentów” z udziałem Dyrekcji, Nauczycieli oraz Uczniów.

Jest to wystawa prac plastycznych i fotograficznych, o dowolnej tematyce, wykonanych przez uzdolnioną młodzież naszej szkoły. Zostały one wykonane różnymi technikami i przedstawiają m. in. portrety, pejzaże, fotografie przyrody.

Pan Dyrektor pogratulował uczniom talentu i wręczył pamiątkowe dyplomy z nagrodami.

Gorąco zachęcamy do obejrzenia galerii, a uczniom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Autorzy: prac:
Amelia Damme kl. 1B,  Natalia Lubecka kl. 1B, Maria Szumińska kl. 3B, Maja Bołtromiuk kl. 3D, Małgorzata Lewkowska kl. 3E, Weronika Rynkiewicz kl. 3F, Anna Chomczyk kl. 3G, Wiktoria Kondzior kl. 3G, Julia Maksimowicz kl. 3G, Oliwia Jaszczur kl. 4B, Anna Fabryczewska kl. 4E, Karolina Kusznierczuk kl. 4E, Małgorzata Kuźma kl. 4E, Patrycja Szulerecka kl. 4F.

Podkategorie