- Szczegóły
- Odsłony: 3357
W II Liceum Ogólnokształcącym im. Księżnej Anny z Sapiehów Jabłonowskiej w Białymstoku tworzy się grupę międzyoddziałową z rozszerzonym programem nauczania języka niemieckiego, przygotowującą do egzaminu dyplomowego DSD Deutsches Sprachdiplom C1. Podstawą kwalifikacji do grupy jest sprawdzian kompetencji językowych z języka niemieckiego na poziomie A2 wg skali Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, który odbywa się w terminie (patrz – Terminarz) ustalonym przez dyrektora szkoły. Podanie (wzór podania) o przystąpienie do sprawdzianu kompetencji językowych należy składać w sekretariacie szkoły w terminie (patrz – Terminarz) ustalonym przez dyrektora szkoły. Zakres materiału do egzaminu jest publikowany na szkolnej stronie internetowej (podstrona DSD – Rekrutacja do programu DSD/Liceum). Punkty uzyskane przez kandydata w wyniku dodatkowego testu z języka niemieckiego nie są wliczane do punktów rekrutacyjnych.Kandydat przystępujący do sprawdzianu kompetencji językowych zobowiązany jest zgłosić się w siedzibie szkoły nie później niż 15 minut przez wyznaczonym terminem z aktualną legitymacja szkolną.
Kandydaci legitymujący się certyfikatem Goethe-Zertifikat A2: Fit in Deutsch oraz laureaci konkursu „SCHWARZ-ROT-GOLD” organizowanego przez II Liceum Ogólnokształcące im. Księżnej Anny z Sapiehów Jabłonowskiej w Białymstoku są zwolnieni ze sprawdzianu kompetencji językowych z języka niemieckiego i zostaną zakwalifikowani do grup międzyoddziałowych DSD pod warunkiem przyjęcia do szkoły w wyniku rekrutacji ogólnej. Laureaci lub finaliści Ogólnopolskiej Olimpiady Języka Niemieckiego, laureaci lub finaliści Wojewódzkiego Konkursu Języka Niemieckiego organizowanego przez Podlaskiego Kuratora Oświaty zwolnieni są ze sprawdzianu kompetencji językowych z języka niemieckiego i zakwalifikowani do grup międzyoddziałowych DSD. Kandydaci, dla kórych istniej podstawa do zwolnienia ze sprawdzianu kompetencji językowych z języka niemieckiego powinii złożyć podanie (wzór podania) o zakwalifikowanie do grupy międzyoddziałowej DSD w terminie (patrz – Terminarz) ustalonym przez dyrektora szkoły.
- Szczegóły
- Odsłony: 2172
W szkole zostanie utworzona międzyszkolna popołudniowa grupa z rozszerzonym programem nauczania języka niemieckiego, przygotowująca do egzaminu dyplomowego DSD Deutsches Sprachdiplom C1. Kandydaci przystępują do testu predyspozycji językowych organizowanego w siedzibie szkoły w terminie (patrz – Terminarz) ustalanym corocznie przez Dyrektora Szkoły. Przyjęcie do grupy zależy od wyniku uzyskanego przez kandydata.
Podanie (Grupy popołudniowe - wzór podania) o przystąpienie do testu należy składać w sekretariacie szkoły w terminie (patrz – Terminarz) ustalanym corocznie przez Dyrektora Szkoły. Kandydat przystępujący do testu predyspozycji językowych zobowiązany jest zgłosić się w siedzibie szkoły nie później niż 15 minut przez wyznaczonym terminem z aktualną legitymacja szkolną.
- Szczegóły
- Odsłony: 3067
Zasady rekrutacji do grup DSD Deutsches Sprachdiplom w SP 53
W Szkole Podstawowej nr 53 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Białymstoku tworzy się międzyoddziałowe grupy DSD z rozszerzonym programem nauczania języka niemieckiego, przygotowujące do egzaminu dyplomowego DSD Deutsches Sprachdiplom C1. Uczniowie rekrutowani są do tych grup na podstawie deklaracji chęci udziału w programie DSD zawartej we wniosku o przyjęcie do oddziału dwujęzycznego klasy VII Szkoły Podstawowej nr 53 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Białymstoku.
- Szczegóły
- Odsłony: 4223
Test predyspozycji językowych nie sprawdza wiedzy kandydatów, lecz odwołuje się do ich szeroko rozumianych umiejętności językowych. Do testu nie można się więc w klasyczny sposób przygotować. Test przeprowadzany jest w języku polskim, lecz zawiera też zadania w językach sztucznych bądź mało znanych.
Badane są:
- pamięć,
- rozumienie tekstu oraz relacje składniowe (np. ćwiczenia na uzupełnianie luk, kolejność zdań „rozsypanego” tekstu),
- rozumienie leksyki (stawianie hipotez co do znaczenia słów nieznanych znajdujących się w znanym kontekście tekstowym),
- wyobraźnia i domysł językowy,
- selekcja informacji (wyciąganie wniosków z podanych, różnorodnych informacji),
- rozumowanie przez analogię oraz dedukcję językową (ćwiczenia na korpusach języków sztucznych i teksty w różnych językach).
Strona 29 z 77