KLASA 1 LO
INSTRUKCJA DODAWANIA DZIAŁAŃ W SYSTEMIE MANAGEBACK
SERVICE AS ACTION

Do końca listopada każdy powinien mieć dodane planowane działanie (punkty 1,2,3)
Ostateczny termin zamknięcia działania: 24 kwiecień 2025

W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie dodają w systemie manageback przynajmniej 1 działanie w całym roku szkolnym. Działanie wybierają z propozycji nauczycieli w danym roku MYP lub mogą sami zaproponować aktywność.

  1. Jak dodać działanie?
    1. Klikamy mały niebieski kwadracik: Add service activity. Uzupełniamy (to będzie część zakładki summary):
      • nazwa name;
      • klikamy: in-school lub out-of-school;
      • dodajemy opis planowanego działania description;
      • cele aims;
      • odkilkujmemy ‘outcomes’, czyli cele do osiągnięcia, które będziecie potem opisywać:
        klasa 1 f
        outcomes:
        collaboration, awareness, challenge, global value, perseverance, initiative
        x1 w roku szkolnym.
    2. Klikamy mały niebieski kwadracik: Add SA activity.
    3. Outcomes po kliknięciu w zakładce summary zaświecą się na pomarańczowo, oznacza to, że działanie z planowanymi celami do osiągnięcia zostało dodane.
    4. Wybieramy zakładkę REFLECTIONS&EVIDENCE
      • dodajemy EVIDENCE (na zdjęciach nie pokazujemy twarzy);
      • klikamy w ADD NEW ENTRY, to będzie opis działania, w tym osiągnięcia celów ‘outcomes’, które wybraliście wcześniej w zakładce SUMMARY. Opis musi być na tyle dokładny, aby ze zdań w nim zamieszczonych można było wywnioskować, że wcześniej wybrane cele ‘outcomes’ zostały zrealizowane, oraz jakie refleksje Wam towarzyszyły. W poradniku ‘Service as Action Handbook’, zamieszczonym na stronie internetowej szkoły, na stronie 15 znajdują się szczegółowe wymagania, zaś na stronach 7-12 możecie znaleźć opis celów ‘outcomes’ z pytaniami, które możecie wykorzystać dodając wpis ((I am aware of….; It was a challenge because…);
        klasa 1 d
        outcomes:
        collaboration, awareness, challenge, global value, perseverance,
        initiative x1 w roku szkolnym;
      • następnie nadal w tej samej zakładce tj. REFLECTIONS AND EVIDENCE należy kliknąć w ‘outcomes’, które są zamieszczone poniżej wpisu w formie zdań, a obok nich znajduje się kwadracik, w którym zaznaczamy, że dane cele ’outcomes’ udało nam się osiągnąć;
    5. teraz cele ‘outcomes’ które wcześniej świeciły się na pomarańczowo na głównym podglądzie Waszego działania powinny świecić się na zielono.
    6. PAMIĘTAJCIE O ESEJU (FORMAT A4) NA KONIEC I DODANIU GO DO EVIDENCE.
  1. Kolejne kroki:
    1. Kiedy:
      • wymagane ‘outcomes’ świecą się na zielono;
      • dodaliście SUMMARY;
      • dodaliście opis w zakładce REFLECTIONS&EVIDENCE;
      • dodaliście EVIDENCE
        wysyłacie wiadomość e-mail Librusem do p. Magdaleny Uryn z informacją o wykonaniu zadania.
    2. Następnie (po około 7 dniach):
      • sprawdzacie pod swoim nazwiskiem Overall SA Progress;
      • i analizujecie wynik:
      • czerwone ‘concern’- wymaga poprawy (zgłaszacie się osobiście lub wysyłacie e-mail do p. Magdaleny Uryn z ewentualnymi pytaniami);
      • niebieskie ‘to be determined’- wymaga poprawy;
      • pomarańczowy puchar ‘excellent’- oznacza zamknięcie roku i poprawne zrealizowanie Service as Action.
    3. Uwagi dodatkowe:
      • znaczki obok działania- pomarańczowy zegarek (approved), oraz zielony ptaszek (completed)- opcja blokady na działaniu. Jeżeli jest zielony ptaszek ‘completed’, a chcielibyście edytować działanie, proszę o informację;
      • wszystkie działania, jeśli dodaliście, traktujcie jako ‘approved’, nie musicie czekać na akceptację.
  2. Wymagane ‘outcomes
    1. klasy 7a/b/c
      collaboration, awareness, challenge, perseverance
    2. klasy 8a/b
      collaboration, awareness, challenge, global value, perseverance
    3. klasa 1d
      collaboration, awareness, challenge, global value, perseverance, initiative
    4. klasa 2g
      collaboration, awareness, challenge, global value, ethics, perseverance, initiative