IB MYP 5
INTERNAL CALENDAR
COHORT 2021-2025 (Klasa 2 LO)

Rok 2024/2025 
SEPTEMBER  
OCTOBER PP workshop
NOVEMBER  PP meeting with supervizors 
DECEMBER  
JANUARY  
FEBRUARY MLA workshop
PP meeting with supervizors

MARCH  
APRIL PP exhibition

11.04.2025 S&A second semester completion
19.04.2025 PP completion on IBIS

MAY  
JUNE  

KLASA 2 LO
INSTRUKCJA DODAWANIA DZIAŁAŃ W SYSTEMIE MANAGEBACK
SERVICE AS ACTION

Do końca listopada każdy powinien mieć dodane planowane działanie (punkty 1,2,3)
Ostateczny termin zamknięcia działania: 11 kwiecień 2025

W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie dodają w systemie manageback przynajmniej 1 działanie w całym roku szkolnym. Działanie wybierają z propozycji nauczycieli w danym roku MYP lub mogą sami zaproponować aktywność.

  1. Jak dodać działanie?
    1. Klikamy mały niebieski kwadracik: Add service activity. Uzupełniamy (to będzie część zakładki summary):
      • nazwa name;
      • klikamy: in-school lub out-of-school;
      • dodajemy opis planowanego działania description;
      • cele aims;
      • odkilkujmemy ‘outcomes’, czyli cele do osiągnięcia, które będziecie potem opisywać
        klasa 2g
        outcomes:
        collaboration, awareness, challenge, global value, ethics, perseverance, initiative
        x1 w roku szkolnym;
    2. Klikamy mały niebieski kwadracik: Add SA activity.
    3. Outcomes po kliknięciu w zakładce summary zaświecą się na pomarańczowo, oznacza to, że działanie z planowanymi celami do osiągnięcia zostało dodane.
    4. .Wybieramy zakładkę REFLECTIONS&EVIDENCE:
      • dodajemy EVIDENCE (na zdjęciach nie pokazujemy twarzy);
      • klikamy w ADD NEW ENTRY, to będzie opis działania, w tym osiągnięcia celów ‘outcomes’, które wybraliście wcześniej w zakładce SUMMARY. Opis musi być na tyle dokładny, aby ze zdań w nim zamieszczonych można było wywnioskować, że wcześniej wybrane cele ‘outcomes’ zostały zrealizowane, oraz jakie refleksje Wam towarzyszyły. W poradniku ‘Service as Action Handbook’, zamieszczonym na stronie internetowej szkoły, na stronie 15 znajdują się szczegółowe wymagania, zaś na stronach 7-12 możecie znaleźć opis celów ‘outcomes’ z pytaniami, które możecie wykorzystać dodając wpis ((I am aware of….; It was a challenge because…)
        klasa 2g
        outcomes:
        collaboration, awareness, challenge, global value, ethics,perseverance, initiative
        x1 w roku szkolnym;
      • następnie nadal w tej samej zakładce tj. REFLECTIONS AND EVIDENCE należy kliknąć w ‘outcomes’, które są zamieszczone poniżej wpisu w formie zdań, a obok nich znajduje się kwadracik, w którym zaznaczamy, że dane cele ’outcomes’ udało nam się osiągnąć.
    5. Teraz cele ‘outcomes’ które wcześniej świeciły się na pomarańczowo na głównym podglądzie Waszego działania powinny świecić się na zielono.
    6. PAMIĘTAJCIE O ESEJU (FORMAT A4) NA KONIEC I DODANIU GO DO EVIDENCE
  2. Kolejne kroki:
    1. Kiedy:
      • wymagane ‘outcomes’ świecą się na zielono;
      • dodaliście SUMMARY;
      • dodaliście opis w zakładce REFLECTIONS&EVIDENCE;
      • dodaliście EVIDENCE
        wysyłacie wiadomość e-mail Librusem do p. Magdaleny Uryn z informacją o wykonaniu zadania.
    2. Następnie (po około 7 dniach):
      • sprawdzacie pod swoim nazwiskiem Overall SA Progress;
      • i analizujecie wynik;
      • czerwone ‘concern’- wymaga poprawy
        (zgłaszacie się osobiście lub wysyłacie e-mail do p. Magdaleny Uryn z ewentualnymi pytaniami);
      • niebieskie ‘to be determined’- wymaga poprawy;
      • pomarańczowy puchar ‘excellent’- oznacza zamknięcie roku i poprawne zrealizowanie Service as Action.
    3. Uwagi dodatkowe:
      1. Znaczki obok działania- pomarańczowy zegarek (approved), oraz zielony ptaszek (completed)- opcja blokady na działaniu. Jeżeli jest zielony ptaszek ‘completed’, a chcielibyście edytować działanie, proszę o informację.
      2. Wszystkie działania, jeśli dodaliście, traktujcie jako ‘approved’, nie musicie czekać na akceptację.
  3. Wymagane ‘outcomes’
    1. klasy 7a/b/c
      collaboration, awareness, challenge, perseverance.
    2. klasy 8a/b
      collaboration, awareness, challenge, global value, perseverance.
    3. klasa 1d
      collaboration, awareness, challenge, global value, perseverance, initiative.
    4. klasa 2g
      collaboration, awareness, challenge, global value, ethics, perseverance, initiative.