KLASY 8
INSTRUKCJA DODAWANIA DZIAŁAŃ W SYSTEMIE MANAGEBACK
SERVICE AS ACTION

Do końca listopada każdy powinien mieć dodane planowane działanie (punkty 1,2,3)
Ostateczny termin zamknięcia działania: 1 czerwiec 2026

W roku szkolnym 2025/2026 uczniowie dodają w systemie manageback przynajmniej 1 działanie w całym roku szkolnym. Działanie wybierają z propozycji nauczycieli w danym roku MYP lub mogą sami zaproponować aktywność.

  1. Jak dodać działanie?
      1. Klikamy mały niebieski kwadracik: Add service activity. Uzupełniamy (to będzie część zakładki summary):
        • nazwa name;
        • klikamy: in-school lub out-of-school;
        • dodajemy opis planowanego działania description;
        • cele aims;
        • odkilkujmemy ‘outcomes’, czyli cele do osiągnięcia, które będziecie potem opisywać 
          klasy 8
          outcomes:
          collaboration, awareness, challenge, global value, perseverance
          x1 w roku szkolnym;

          !!!!!!!!!      outcomes to krótki opis W JĘZYKU ANGIELSKIM TEGO, jak osiągnęliście dane cele, np. wyzwaniem dla nie było…..;
          współpraca polegała na….i miałem/am następujące trudności….;
          jestem świadomy tego, że….;


      2. Klikamy mały niebieski kwadracik: Add SA activity.
      3. Outcomes po kliknięciu w zakładce summary zaświecą się na pomarańczowo, oznacza to, że działanie z planowanymi celami do osiągnięcia zostało dodane.
      4. Wybieramy zakładkę REFLECTIONS&EVIDENCE
          • dodajemy EVIDENCE (na zdjęciach nie pokazujemy twarzy);
          • klikamy w ADD NEW ENTRY, to będzie opis działania, w tym osiągnięcia celów ‘outcomes’, które wybraliście wcześniej w zakładce SUMMARY. Opis musi być na tyle dokładny, aby ze zdań w nim zamieszczonych można było wywnioskować, że wcześniej wybrane cele ‘outcomes’ zostały zrealizowane, oraz jakie refleksje Wam towarzyszyły. W poradniku ‘Service as Action Handbook’, zamieszczonym na stronie internetowej szkoły, na stronie 14 znajdują się szczegółowe wymagania, zaś na stronach 7-12 możecie znaleźć opis celów ‘outcomes’ z pytaniami, które możecie wykorzystać dodając wpis ((I am aware of….; It was a challenge because…)
            klasy 8
            outcomes:
            collaboration, awareness, challenge, global value, perseverance
            x1 w roku szkolnym;
          • następnie nadal w tej samej zakładce tj. REFLECTIONS AND EVIDENCE należy kliknąć w ‘outcomes’, które są zamieszczone poniżej wpisu w formie zdań, a obok nich znajduje się kwadracik, w którym zaznaczamy, że dane cele ’outcomes’ udało nam się osiągnąć;
      5. Teraz cele ‘outcomes’ które wcześniej świeciły się na pomarańczowo na głównym podglądzie Waszego działania powinny świecić się na zielono.
      6. PAMIĘTAJCIE O ESEJU (FORMAT A4) NA KONIEC I DODANIU GO DO EVIDENCE.
        ESEJ TO OPIS CAŁEGO DZIAŁANIA PO ANGIELSKU.
        outomes opisujemy króko w poście
        esej dodajemy oddzielnie jako plik

  2. Kolejne kroki:
    1. Kiedy:
      • wymagane ‘outcomes’ świecą się na zielono;
      • dodaliście SUMMARY;
      • dodaliście opis w zakładce REFLECTIONS&EVIDENCE
      • dodaliście EVIDENCE
        wysyłacie wiadomość e-mail Librusem do p. Magdaleny Uryn z informacją o wykonaniu zadania.
    2. Następnie (po około 7 dniach):
      • sprawdzacie pod swoim nazwiskiem Overall SA Progress i analizujecie wynik:
        • czerwone ‘concern’- wymaga poprawy (zgłaszacie się osobiście lub wysyłacie e-mail do p. Magdaleny Uryn z ewentualnymi pytaniami);
        • niebieskie ‘to be determined’- wymaga poprawy;
        • pomarańczowy puchar ‘excellent’- oznacza zamknięcie roku i poprawne zrealizowanie Service as Action.
    3. Uwagi dodatkowe:
      • znaczki obok działania- pomarańczowy zegarek (approved), oraz zielony ptaszek (completed)- opcja blokady na działaniu. Jeżeli jest zielony ptaszek ‘completed’, a chcielibyście edytować działanie, proszę o informację;
      • wszystkie działania, jeśli dodaliście, traktujcie jako ‘approved’, nie musicie czekać na akceptację.
  3. Wymagania 'outcomes'
    1. klasy 7a/b/c
      collaboration, awareness, challenge, perseverance.
    2. klasy 8a/b/c
      collaboration, awareness, challenge, global value, perseverance.
    3. klasa 1f
      collaboration, awareness, challenge, global value, perseverance, initiative.
    4. klasa 2d 
      collaboration, awareness, challenge, global value, ethics, perseverance, initiative.

IB MYP 3
INTERNAL CALENDAR
COHORT 2024-2028 (Klasy 8 SP)

2025/2026

  SEPTEMBER  

  S&A & AI workshop  

  OCTOBER  

 

  NOVEMBER  

 

  DECEMBER  

 

JANUARY

 

FEBRUARY

 

MARCH

 

APRIL

 

MAY

 

JUNE

  01.06.2026 S&A year completion  
02.06.2026 S&A exhibition

IB MYP 2
INTERNAL CALENDAR
COHORT 2025-2029 (Klasy 7 SP)

2025/2026

  SEPTEMBER  

  AI workshop  

  OCTOBER  

  S&A & ManageBac workshop  

  NOVEMBER  

 

  DECEMBER  

 

  JANUARY  

 

  FEBRUARY  

 

  MARCH  

 

  APRIL  

  11.04.2026 S&A year completion  

  MAY  

 

  JUNE  

  02.06.2026   S&A exhibition