- Szczegóły
- Odsłony: 1433
II Liceum Ogólnokształcące im. Księżnej Anny z Sapiehów Jabłonowskiej w Białymstoku posiada bogatą historię sportu. To w tych murach uczyło się czworo olimpijczyków Elżbieta Krawczuk-Trylińska, Małgorzata Guzowska-Nowak, Damian Czykier oraz przede wszystkim jedyny mistrz olimpijski z województwa podlaskiego - Wojciech Nowicki. Poniżej znajduje się książka opisujaca uczniów i absolwentów II Licuem, którzy reprezentowali sport szkolny na arenie miejskiej, wojewódzkiej, krajowej oraz międzynarodowej. Autorem książki jest nauczyciel wychowania fizycznego II LO Pan Karol Jakubowski.
Siła. Radość. Piękno. Z historii sportu II LO w Białymstoku (PDF 174 MB)
- Szczegóły
- Odsłony: 10170
Wojewódzki Konkurs Matematyczny
Laureaci
Lp. | Nazwisko | Imię | Klasa |
1. | Burzyński | Tomasz | VIII |
2. | Jaszczuk | Piotr | VIII |
3. | Pajdowski | Michał | VII |
4. | Pauliuchenka | Aliaksei | VII |
5. | Wnorowski | Kacper | VIII |
Finaliści
Lp. | Nazwisko | Imię | Klasa |
1. | Iwaniuk | Mikołaj | VIII |
2. | Konanava | Valeryia | VIII |
3. | Michalik | Nadia | VIII |
4. | Roszkowska | Zofia | VIII |
Wojewódzki Konkurs Języka Angielskiego
Laureaci
Lp. | Nazwisko | Imię | Klasa |
1. | Bielecka | Matylda | VIII |
2. | Kaliściak | Jakub | VII |
3. | Krętowska | Karina | VIII |
4. | Kuchcińska | Michalina | VIII |
5. | Michalik | Nadia | VIII |
6. | Miniuk | Jeremi | VIII |
7. | Monieta | Łukasz | VIII |
8. | Odyjewska | Julia | VII |
Wojewódzki Konkurs Biologiczny
Laureaci
Lp. | Nazwisko | Imię | Klasa |
1. | Kamiński | Tymoteusz | VIII |
2. | Protas | Pola Daniela | VIII |
3. | Raczkowska | Zuzanna | VIII |
4. | Siemieniuk | Elżbieta | VIII |
Finaliści
Lp. | Nazwisko | Imię | Klasa |
1. | Maciejczuk | Zuzanna | VII |
2. | Zubrycka | Julia | VIII |
Wojewódzki Konkurs Historyczny
Laureat
Lp. | Nazwisko | Imię | Klasa |
1. | Kaliściak | Jakub | VII |
Finaliści
Lp. | Nazwisko | Imię | Klasa |
1. | Domalewski | Maciej | VII |
2. | Ignaciuk | Michalina | VII |
Wojewódzki Konkurs Geograficzny
Laureaci
Lp. | Nazwisko | Imię | Klasa |
1. | Czarniecki | Michał | VIII |
2. | Pul | Jakub | VII |
3. | Stocka | Hanna | VIII |
4. | Wnorowski | Kacper | VIII |
Wojewódzki Konkurs Chemiczny
Laureat
Lp. | Nazwisko | Imię | Klasa |
3. | Jaszczuk | Piotr | VIII |
Wojewódzki Konkurs Fizyczny
Laureaci
Lp. | Nazwisko | Imię | Klasa |
1. | Michalik | Nadia | VIII |
2. | Pauliuchenka | Aliaksei | VII |
3. | Wnorowski | Kacper | VIII |
Wojewódzki Konkurs Informatyczny
Laureat
Lp. | Nazwisko | Imię | Klasa |
1. | Kaliściak | Jakub | VII |
Wojewódzki Konkurs Języka Niemieckiego
Laureat
Lp. | Nazwisko | Imię | Klasa |
1. | Bohdziewicz | Piotr | VII |
Finalistka
Lp. | Nazwisko | Imię | Klasa |
1. | Łukaszewicz | Blanka | VIII |
- Szczegóły
- Odsłony: 4204
Dwujęzyczność w SP 53
Klasy dwujęzyczne 7 i 8
Nauczanie dwujęzyczne – dlaczego?
W XXI wieku wyzwaniem dla systemów edukacyjnych stało się doprowadzenie do wykształcenia społeczeństwa opartego na wiedzy oraz funkcjonującego w warunkach globalnej wioski. Aby temu sprostać, pojawiła się potrzeba nauczania bilingwalnego (dwujęzycznego).
Na czym polega nauczanie dwujęzyczne?
Nauczanie dwujęzyczne to typ nauczania, który wykorzystuje język ojczysty i język obcy w nauczaniu przedmiotów ogólnokształcących. Nauczyciel realizuje treści programowe z wybranych zajęć edukacyjnych w dwóch językach. To zintegrowane nauczanie przedmiotowo-językowe. W klasie dwujęzycznej uczniowie mają możliwość rozwijania swoich umiejętności językowych na zajęciach z języka angielskiego w wymiarze 6 godzin lekcyjnych tygodniowo. Ponadto dwujęzycznie nauczane są takie przedmioty jak: matematyka, historia, biologia, fizyka, chemia czy informatyka. Przedmioty te są realizowane w języku polskim przez nauczyciela dwujęzycznego. Na początku prowadzący uzupełnia zajęcia słownictwem z języka obcego. Wraz ze wzrostem umiejętności uczniów zwiększa zakres treści nauczanych w drugim języku.
Jak w praktyce wyglądają lekcje przedmiotów dwujęzycznych?
Nauczyciele przedmiotów nauczanych dwujęzycznie dostosowują poziom języka do możliwości grupy. Na lekcji przeważają metody aktywizujące oraz praca w małych grupach. Nowe słowa i terminy są wielokrotnie powtarzane w czasie lekcji, a następnie utrwalane. Teksty pisane oraz inne materiały wykorzystywane na zajęciach są dostosowywane do możliwości percepcyjnych uczniów. Nowe pojęcia są wizualizowane i ilustrowane przy pomocy zarówno tradycyjnych metod (plansz, modeli) oraz możliwości, jakie dają nowoczesne technologie. Uczniowie w czasie lekcji starają się jak najczęściejrozmawiać w języku obcym między sobą oraz z nauczycielem.
Jakie są zalety nauczania dwujęzycznego?
- pomaga szybciej i lepiej opanować język obcy
- pozwala przyswoić różnego rodzaju treści w bardzo naturalnych sytuacjach
poprzez obcowanie z autentycznym językiem - pozwala na codzienne konwersacje i stały kontakt z językiem
- poszerza wiedzę na temat krajów języka obcego, związaną z kulturą, historią, geografią, literaturą, polityką, życiem codziennym, itd.
- otwiera uczniów na świat, poszerza horyzonty, uaktywnia, uczy kreatywności, tolerancji,
ciekawości świata, życia i ludzi - przygotowanie do kontynuacji nauki w oddziale dwujęzycznym i międzynarodowym w IB DP w II LO
Jakimi cechami powinien się charakteryzować kandydat do oddziału dwujęzycznego?
Taki kandydat powinien posiadać szerokie zainteresowania, mieć dobrą pamięć, lubić podróże i być ciekawym świata, być śmiałym, otwartym, łatwo nawiązującym kontakty z ludźmi, odznaczać się tolerancją i empatią, umieć pracować w grupach, być wytrwałym w dążeniu do celu.
Strona 2 z 58